• Wycieczka rowerowa w górę Wisły

Sobota, 1 października 2011 · dodano: 02.10.2011 | Komentarze 7

Na wycieczkę stawili się dzisiaj Heniek,Stasiu,Jurek,Tomek i ja.Po naradzie wybraliśmy trasę w górę Wisły.Najpierw pojechaliśmy w kierunku Białej Góry. Dalej na przeprawę promową przez Wisłę w Janowie.Następnie na chwilkę wpadliśmy odwiedzić zamek w Gniewie. Tam trochę pofociłem i pognaliśmy do domu.Pogoda dzisiaj dopisała. Wycieczka udana.Dokładniejszy opis wycieczki, przy załączonych zdjęciach. poniżej.
    Jeszcze w Tczewie. © sikorski33
    Na początek Jurek łapie kapcia. Było klejenie dętki. Udało się, bo już całą wycieczkę przejechał bez problemów.
    Na trasie. © sikorski33
    Szukamy dojazdu do zniszczonego mostu w okolicach Piekła.
    Okoliczny mieszkaniec tłumaczy jak dojechać do mostu Jagow Brücke. © sikorski33
    Wreszcie dojechaliśmy. © sikorski33
    Koledzy zabierają się za śniadanie a ja idę robić zdjęcia.
    Zniszczony most Jagow Brücke. © sikorski33
    4 km Nogatu tuż przed odgałęzieniem kanału Wisła - Nogat.
    Zachowany przyczółek na wschodnim brzegu.
    Nogat jesienią. © sikorski33
    Nogat – rzeka stanowiąca wschodnie ramię ujściowe Wisły, oddzielona od drugiego z ramion, Leniwki, śluzą w Białej Górze, żeglowna na całej długości. Uchodzi licznymi odnogami do Zalewu Wiślanego tworząc niewielką deltę.
    Jesienny krajobraz. © sikorski33
    Okolice Białej Góry. W oddali widać Nogat.
    Śluza w Białej Górze. © sikorski33
    Na śluzie widać moją ekipę.
    Przeprawa promowa przez Wisłę w Janowie. © sikorski33
    Na zdjęciu Tomek i ja. W oddali widać zamek w Gniewie.
    Oczekiwanie na prom. © sikorski33
    Ekipa. Od prawej-Heniek,Stasiu,Jurek i Tomek. © sikorski33
    Na promie przez Wisłę. © sikorski33
    Zamek w Gniewie. © sikorski33
    Zamek w Gniewie to najpotężniejsza twierdza Zakonu Krzyżackiego na lewym brzegu Wisły. Zbudowana na przełomie XIII i XIV wieku była domem komturów krzyżackich, a w czasach polskich siedzibą starostów.
    Obecnie w murach gniewskiej warowni mają siedzibę: