• Z ekipą do Gniewu.

Sobota, 13 sierpnia 2011 · dodano: 13.08.2011 | Komentarze 10

Wybraliśmy się dzisiaj na na zamek do Gniewu.Pogoda z rana była wspaniała.Niestety po dojechaniu do celu zaczął padać deszcz.Tak że już z krótkimi przerwami jazdę mieliśmy mokrą:) Na zamku odbywały się uroczystości które opisałem przy zdjęciach.Mimo brzydkiej pogody było fajowo, tak że wycieczka udana: Przebieg trasy dzisiejszego wypadu-(Tczew,Pelplin,Gniew,Walichnowy,Rudno,Tczew).
    Ekipa na dzisiejszej wycieczce.. © sikorski33
    Jeszce świeciło słońce.
    Zamek w Gniewie. Miejsce docelowe dzisiejszej wycieczki. © sikorski33
    Krzyżacki zamek na planie czworoboku. Zbudowany pod koniec XIII i w 1. połowie XIV wieku był najpotężniejszą twierdzą zakonu na lewym brzegu Wisły, stanowił siedzibę komtura. Podczas rozbiorów wielokrotnie zmieniał swą funkcję, służąc m.in. za spichlerz (w tym celu przebudowany w XVIII w.) i więzienie. Rekonstruowany po połowie XIX w., wtedy też rozebrano dużą czworoboczną wieżę w narożu wschodnim i zastąpiono ją wieżyczką. Spłonął w pożarze w 1921 r. Odbudowa zabytku rozpoczęła się w latach 1968-1974, a jej sponsorem były Zakłady Mechanizmów Okrętowych "FAMA". Drugi etap odbudowy rozpoczął się w 1992 r. z inicjatywy Urzędu Miasta i Gminy. Obecnie na zamku odbywają się tu turnieje rycerskie, pokazy kowalstwa artystycznego, kolonie i inne imprezy.
    Zamek w Gniewie, © sikorski33
    Zamek w Gniewie. © sikorski33
    Schowani przed deszczem. © sikorski33
    Musieliśmy przeczekać bo strasznie lało.
    Pamiątka z Gniewu. © sikorski33
    Plac zamkowy na którym odbywają się turnieje rycerskie-Gniew. © sikorski33
    Niestety lało i dzisiejsze uroczystości przeniosły się na plac zamkowy.
    Na placu zamkowym w Gniewie. © sikorski33
    Inscenizacja „Vivat Wasa, Vivat Rzeczpospolita” w Gniewie, przybliżająca bitwę z 1626 roku między wojskami Zygmunta III Wazy i króla Szwecji Gustawa Adolfa.
    Inscenizacja walki na placu placu zamkowym-Gniew. © sikorski33
    Tak dzisiaj padało. © sikorski33
    Mimo deszczu, trzeba było się zbierać i jechać do domu.
    W drodze powrotnej do Tczewa. © sikorski33
    Ostatni postój w drodze do domu. © sikorski33

| 15:18 piątek, 19 sierpnia 2011 | linkuj Muszkiety jak katiusze.

Zamek w Gniewie budzi podziw :)
    uluru
    | 10:34 wtorek, 16 sierpnia 2011 | linkuj Widać jakieś młode twarze w ekipie. Zamek robi wrażenie a na takie turnieje rycerskie to chętnie by pojechała :)
    Ci Krzyżacy, to dopiero klasztory i zamki budowali.
    pozdrawiam
    | 08:14 wtorek, 16 sierpnia 2011 | linkuj Zamek robi wrażenie, super, że w Polsce są takie imprezy, które nawiązują do historii. A deszczyk, jak to deszczyk, towarzyszy nam przez całe wakacje :/
    anwi
    | 05:47 wtorek, 16 sierpnia 2011 | linkuj Nie byłam na tym zamku. Może kiedyś...
    | 13:42 niedziela, 14 sierpnia 2011 | linkuj Piękna relacja- też mieliśmy w planach Gniew na wczorajszy wypad- ale pogoda nam pozmieniała plany...
    pioter50
    | 05:29 niedziela, 14 sierpnia 2011 | linkuj Wspaniałe zamczysko, znowu fajny dystans i ładne fotki.Widzę, że ekwipunek na rowerach taki bardziej wyprawowy :)
    | 20:18 sobota, 13 sierpnia 2011 | linkuj To w Polsce są takie zamki?
    | 19:28 sobota, 13 sierpnia 2011 | linkuj Kurcze widać była piekna impreza na zamku :)
    A z taka ekipą to deszcz nie groźny!! Można jechać ile się da ;]
    Kajman
    | 19:25 sobota, 13 sierpnia 2011 | linkuj Kilka razy się wybierałem do Gniewu, ale zawsze brakło czasu a zamek piękny:)

Ostatnio chciałem Cię zmałpować i się wykąpać na trasie, ale chyba za bardzo mi nie wyszło:(

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ymokr