• Wycieczka po Żuławach.

Sobota, 25 czerwca 2011 · dodano: 25.06.2011 | Komentarze 14

Na zbiórkę mimo brzydkiej pogody przyjechało dzisiaj aż siedmiu kumpli.Po chwilowej naradzie postanowiliśmy zrobić trasę po Żuławach w kierunku Malbork,Sztum, Biała Góra.Niestety pogoda nas nie rozpieszczała.Wiało mocno i na dodatek co chwilę padał deszcz.Jadnak plan wykonaliśmy i bez żadnych nieprzewidzianych przeszkód przejechaliśmy zaplanowaną trasę.Dzisiaj dołączył do nas Wojtek.Teraz jeżdzi z nami tylko w wakacje bo ma wolne od szkoły.Studiuje zaocznie i chodzi do pracy.Tylko on zdecydował się by ze mną popływać w Sztumskim Polu.Woda była cieplejsza niż temperatura na zewnątrz. Wycieczka w tak doborowym towarzystwie była wspaniała za co dziękuję moim kolegom! A teraz kilka fotek z dzisiejszej trasy.
    Przed mostem prowadzącym na zamek w Malborku. © sikorski33
    Zamek w Malborku. © sikorski33
    Malborski zamek to jeden z najsławniejszych obiektów tego typu w Polsce. Od roku 1274 stał się nową siedzibą warowną Zakonu Krzyżackiego po Zantyrze. Twierdzę tę nazwano od imienia Maryi \"Marienburg\", a polska nazwa to właśnie Malbork.
    Odpoczynek -w tle zamek Malborski. © sikorski33
    W drodze do Sztumu. © sikorski33
    Kościół w Starym Targu. © sikorski33
    W 1325 został zbudowany gotycki kościół parafialny pw. św. Apostołów Szymona i Judy Tadeusza.W 1807 podczas wojny napoleońskiej w wyniku wielkiego pożaru wsi została zniszczona górna, drewniana część kościoła. W 1821 została ona naprawiona, a w 1869 wzniesiona nowa – drewniana. 11 maja 1905 rozpoczęto budowę kościoła na nowo. 6 sierpnia 1906 odbyła się jego konsekracja. W tej formie świątynia istnieje do dnia dzisiejszego.
    Dzisiejsza ekipa na tle kościoła w Starym Targu. © sikorski33
    Nie ma tylko Wojtka bo foci:)
    Nad jeziorem Sztumskim.W towarzystwie Rusałki;) © sikorski33
    Powiat Sztumski Region czystego powietrza, pięknych jezior i mnóstwa zabytków.[
    W tle zamek w Sztumie. © sikorski33
    Zamek w Sztumie został wybudowany przez Zakon Krzyżacki w latach 1326-1331 w miejscu wcześniejszych umocnień pruskich. Powstał na niewielkiej wyniosłości, na wyspie pośrodku dawnego Jeziora Białego.
    Wojtek i ja w jeziorze (Sztumskie Pole) © sikorski33
    Tylko my zdecydowaliśmy się na kąpiel.
    Koniec kąpieli. © sikorski33
    I teraz już kierunek dom. Po drodze jeszcze Biała Góra ale nie fociłem bo zbyt mocno padało. Szkoda było aparatu. Tak dwa lata tamu załatwiałam poprzedni pstrykacz.

ikov
    | 20:06 środa, 29 czerwca 2011 | linkuj Zadziwiające że nigdy nie pomyślałem o przejażdżce w tych okolicach - teraz to już na pewno muszę się wybrać. Szkoda tylko że zazwyczaj jeżdżę sam, bo wtedy raczej ciężko popływać w jeziorze - w razie problemów nikt nie pomoże (rym nieumyślny :)
    | 14:10 środa, 29 czerwca 2011 | linkuj Znów bardzo fajna wycieczka :)
    Super!
    Pozdrawiamy :)
    fruzia
    | 19:43 wtorek, 28 czerwca 2011 | linkuj no no no jakie gorące chłopaki muszą mieć konkretne chłodzenie ;) i następna setka .... wow
    uluru
    | 07:09 wtorek, 28 czerwca 2011 | linkuj Kolejna setka, gratuluję :) fotki fajne, znajome widoczki z Malborka no i ta kąpiel w Jeziorze..ahh
    fantastyczna wycieczka w doborowym towarzystwie :D
    sastre19
    | 15:13 poniedziałek, 27 czerwca 2011 | linkuj Od lipca też się z wami kąpie ;P
    tunislawa
    | 09:19 poniedziałek, 27 czerwca 2011 | linkuj piękne zdjęcia ....a kąpieli zazdroszczę ! Też lubię gdy woda cieplejsza od powietrza ! :))))
    | 15:22 niedziela, 26 czerwca 2011 | linkuj Zamek w Malborku to chyba jeden z największych zamków ceglanych na świecie!
    | 15:03 niedziela, 26 czerwca 2011 | linkuj Piękne tereny i dystansik, ale na kąpiel to bym się nie odważyła.
    pioter50
    | 06:24 niedziela, 26 czerwca 2011 | linkuj Próbowałeś namówić dziewczynę na wspólną kąpiel? ;)
    | 06:24 niedziela, 26 czerwca 2011 | linkuj Co za fantastyczne zdjęcia.Zwłaszcza zamku w Malborku.Kąpiel w przeręblach pewnie też nie jest Wam obca? ;).
    | 22:30 sobota, 25 czerwca 2011 | linkuj Mieliście blisko do Waplewa Wielkiego- tam jest pałac:)))) Fajna trasa- ale pogoda dzisaj była brzydka - jak Was widzę w tym jeziorze - to mam ciarki - brrr- zimno. Pozdrawiam
    Kajman
    | 21:02 sobota, 25 czerwca 2011 | linkuj Zamek w Malborku jest nie tylko słynny w Polsce, ale też największy:)
    Podziwiam odwagę, dzisiaj włączyłem w przyczepie ogrzewanie:(
    anwi
    | 20:36 sobota, 25 czerwca 2011 | linkuj Ładną panienkę wyrwałeś, ale taką trochę sztywną... Ekipa super, wycieczka i zdjęcia również. Pozdrawiam.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ienat