• Wycieczka do domu który stoi na głowie;)

Sobota, 21 maja 2011 · dodano: 21.05.2011 | Komentarze 13

Dzisiaj planowana wycieczka do skansenu w Szymbarku.Na zbiórkę przyjechało siedmiu kolegów.Pogoda nas trochę przestraszyła bo zaciągały ciemne chmury. Po krótkiej naradzie zdecydowaliśmy się jednak pojechać według planu. Na szczęście deszcz nas nie złapał i dotarliśmy bez przeszkód do skansenu. W drodze powrotnej jak zwykle bez awarii się nie obeszło. Ale to tylko kapeć tak że chwila moment i już do domu bez przygód.Wycieczka wspaniała:)Nawet przed Tczewem zaświeciło słońce. Teraz trochę zdjęć z wycieczki.
    Krótki odpoczynek w drodze do Szymbarka. © sikorski33
    Ja w nowym ubranku;) © sikorski33
    Kaszubskie szlaki rowerowe. © sikorski33
    W drodze do Szymbarka. © sikorski33
    Restauracja w skansenie. © sikorski33
    Najdłuższa deska na świecie. © sikorski33
    Kaszubska deska - parametry:
    daglezja - gatunek drzewa (drzewo sprowadzone do Polski w 1833 roku)
    120 lat - wiek drzewa
    7,5 m3 - objętość deski
    34 - tyle osób przenosiło deskę
    Dom Sybiraka. © sikorski33
    8100 km - długość trasy, jaką przebył dom (trasa: Zapleskino - Wiercholeńsk (jedna z najstarszych miejscowości na Syberii, zbudowana przez Kozaków) - Ust - Orbiski (stolica Burjacji) - Irkuck - Taszjent - Krasnojarsk - Nowysybirsk - Omsk - Góry Uralu - Samara - Moskwa - Mińsk - granica Polski).
    3 miesiące - czas podróży Domu Sybiraka do Polski
    163 - liczba kontroli, którą przeszedł dom
    Pociąg donikąd. © sikorski33
    Pociąg, jakim transportowano polskich zesłańców na Syberię. Podróż trwała od 1 do 3 miesięcy. W jednym wagonie znajdowało się minimum 50 osób. W każdym wagonie było miejsce na piec i otwór w podłodze na załatwianie potrzeb fizjologicznych.
    Dom do góry nogami. Domek na głowie. © sikorski33
    Pierwsi goście odwiedzili go 12 maja 2007 roku. W letnie weekendy oblegany (2-3 godzinne kolejki). Symbol naszych czasów - świata pełnego sprzeczności i zagrożeń (komunizm, terroryzm..), których twórcami są ludzie. Krótki pobyt w domu do góry nogami powoduje zaburzenie zmysłu równowagi, z trudnością stawiamy kolejne kroki.
    Szymbark - skansen, Kaplica Jedności Narodowej... © sikorski33
    .pw.św.Rafała Kalinowskiego, patrona Sybiraków zesłańca z powstania styczniowego.
    Statua Świętowida. © sikorski33
    Świętowit był najwyższym bóstwem Słowian, a jego świątynia znajdowała się na wyspie Rugii. Kult Świętowita (lub Świętowida, Swantowida) znany był także na Pomorzu, a wedle badań, sianowskie sanktuarium powstało właśnie w miejscu kultu tego bóstwa, któremu cześć oddawano szczególnie w czasie letniego przesilenia, a więc 23 czerwca.
    Krótki odpoczynek. © sikorski33
    Czas się zbierać do domu.
    Co wycieczka to awaria. © sikorski33

| 12:51 niedziela, 29 maja 2011 | linkuj Fajna wycieczka, Szymbark wart odwiedzenia, niw wiedziałem, że jest tam tyle atrakcji, zawsze kojarzyłem tą miejscowość tylko ze skansenem.
    uluru
    | 11:41 czwartek, 26 maja 2011 | linkuj Wow, chyba bym nie dała rady wejść do tego domku, bo mam problemy z błędnikiem :(
    Super wyprawa, deska niesamowita, no i cały Skansen warty odwiedzenia ;]
    pozdrawiam
    | 20:01 wtorek, 24 maja 2011 | linkuj Rewelacyjna fotorelacja, dom na głowie, ta w nieskończoność ciągnąca się deska, stara jak świat lokomotywa, skansen..., to wszystko przy takim dystansie ze zwiedzaniem, tylko podziwiać :))
    pioter50
    | 15:59 poniedziałek, 23 maja 2011 | linkuj Awarie i psie pogonie to podstawowe atrakcje rowerzystów :) Bez nich byłoby szaro i nudno.
    Gratulacje za długi dystans i ciekawy fotoreportaż.
    miesny
    | 08:29 niedziela, 22 maja 2011 | linkuj świetne. Dystanse coraz wieksze, forma grupy rośnie...
    Kajman
    | 06:39 niedziela, 22 maja 2011 | linkuj Świetne miejsce, ale ja najbardziej podziwiam płaskość dróg:)
    angelino
    | 04:23 niedziela, 22 maja 2011 | linkuj Bardzo ciekawe miejsca i sporo wrażeń. Faktycznie, prawie w każdej relacji jakiś rowerek kólkami do góry :-)>
    | 22:42 sobota, 21 maja 2011 | linkuj Niezwykle ciekawa wyprawa. Niezła heca z tą deską :-) A odwrotny dom to najśmieszni9ejszy dom w Polsce chyba ;-)
    | 21:43 sobota, 21 maja 2011 | linkuj O kurde :) SUPER TRASKA :)
    Nawet nie wiedziałem, że w Polsce mamy najdłuższą deskę świata :)
    A ten dom, to bajerek. Musze tam kiedyś wstąpić :)
    Ja na jutro planuje skansen w Kolbuszowej, ale nie wiem, co z tego wyjdzie.
    | 21:09 sobota, 21 maja 2011 | linkuj Piękna trasa, no i fotki jak zwykle interesujące:))))) Koszulka superowa:)))) Pozdrawiam wszystkich, mam nadzieję, że za tydzień się spotkamy na wspólnym rajdzie:)))
    emonika
    | 20:58 sobota, 21 maja 2011 | linkuj No no no - wspaniale !
    Super wyprawa ! Gratuluję dystansu i cieszę się, że odwiedziliście moje okolice. A ja dziś kręciłam się po Trójmiejskim Parku Krajobrazowym :)
    Pozdrawiam !
    kamiloslaw1987
    | 20:58 sobota, 21 maja 2011 | linkuj Kurczę...deska, pociąg, dom wszystko to imponujące:) Zazdroszczę:]

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa isiep