• Rowerowy maraton Żuławy Wkoło - 2012 r.

Sobota, 29 września 2012 · dodano: 30.09.2012 | Komentarze 7

Tradycyjnie co roku w ostatnia sobotę września organizowany jest w naszym mieście maraton rowerowy - Żuławy Wkoło.Były przygotowane dwa dystanse-90 i 170 km. Oczywiście ja w nim też uczestniczyłem. Formuła maratonu pozwalała każdemu poczuć się zwycięzcą nad dystansem i była niecodzienną szkołą charakteru. Nie było ostatecznej klasyfikacji wyników, ani pojedynczego tryumfatora.Niepowtarzalną atrakcją maratonu były specjalne punkty regeneracyjne przygotowane przez mieszkańców miejscowości, gdzie pojawili się kolarze.Tradycja, humor, folklor i gościnność, tego również nie zabrakło na maratonowych przystankach. Na mecie na każdego uczestnika czekał nie tylko medal, ale także masaż powysiłkowy oraz ciepły posiłek. Pogoda dopisała, jedynie wiatr momentami mocniej powiewał.

Wieczorek zapoznawczy z ekipą że Szczecina. © sikorski33
    Szczecin przyjechał na maraton w piątek i nocował w Gościńcu nad Wisłą.
    Wieczór zapoznawczy z ekipą ze Szczecina. © sikorski33
    Były kiełbaski, mięso z grilla oraz piwo i inne napoje.
    Wspólne pamiątkowe zdjęcie z ekipą szczecińską. © sikorski33
    Maraton Żuławy Wkoło. © sikorski33
    Przed startem.
    Ponad pół tysiąca rowerzystów wzięło udział w maratonie 'Żuławy Wkoło 2012'
    Trasa kolarska rozciągała się po przepięknych terenach Żuław, Kociewia i Powiśla ze startem i metą w Tczewie i została zaplanowana tak, aby jazda była przede wszystkim przyjemnością, dostarczającą pozytywnych wrażeń sportowych i krajoznawczych. Start i meta znajdowały się przy Bulwarze Nadwiślańskim w Tczewie nieopodal historycznego mostu. Malownicza trasa wzdłuż Wisły, pośród kanałów, wiatraków i symboli rycerstwa dostarczyła niezapomnianych wrażeń.
    Tczewska ekipa na starcie.
    Asia i Ania na trasie.
    Dalej pojechałem szybciej i już do mety jechałem sam. Pojechałem trasę krócej o godzinę niż w ubiegłym roku.
    Goniłem na trasie inne ekipy.
    Rowerowy maraton Żuławy Wkoło. © sikorski33
    Pierwszy bufet - przeprawa promowa w Świbnie.
    Przeprawa promowa w Świbnie.
    Na promie.
    Zejście z promu.
    Drugi bufet - Nowa Kościelna. Wszyscy uczestnicy maratonu otrzymali pamiątkowe długopisy.
    Trzeci bufet - Nowy Staw.
    Meta maratonu.
    Ekipa ze Szczecina - na mecie.
    Każdy uczestnik maratonu otrzymał pamiątkowy medal.
    Rowerowy maraton Żuławy Wkoło. © sikorski33
    Uczestnicy maratonu mieli możliwość skorzystania z masażu.
    Relację z maratonu będzie można też oglądać na blogu Asi