• Jarmark Cysterski w Pelplinie.

Sobota, 15 września 2012 · dodano: 16.09.2012 | Komentarze 5

W sobotę wybraliśmy się do Pelplina na Jarmark Cysterski. Cysterskie święto wskrzesza dzieje i tradycje czasów, kiedy ziemią pelplińską gospodarowali szarzy mnisi. Pelplin - dawny klasztor w dolinie rzeki Wierzycy a dziś Stolica Diecezji Pelplińskiej żyje w tych dniach historią, kulturą, muzyką i obyczajami dawnych wieków. Dobre duchy cystersów czuwają nad wszystkimi, którzy przybywają, by podziwiać bogate dziedzictwo i bawić się przenosząc w zamierzchłe czasy. Jechali dzisiaj- Asia, Wiesiek,Jurek i ja.Na trasie dołączyli do nas Dorota i Jarek. Mieliśmy też okazję zwiedzić ogród biskupi i muzeum diecezjalne w Pelplinie, które były otwarte z okazji jarmarku. Wycieczka skończyła się podniebnymi lotami Asi na pikniku w Swarożynie. Było fajowo:))

Ekipa w drodze do Pelplina. © sikorski33
    Jarmark Cysterski w Pelplinie. © sikorski33
    Wejście do ogrodu przy pałacu biskupa w Pelplinie. © sikorski33
    Ogród przy pałacu biskupa w Pelplinie. © sikorski33
    Pałac Biskupa w Pelplinie. © sikorski33
    Link do ogrodów i pałacu biskupiego w Pelplinie.

Muzeum Diecezjalne w Pelplinie. © sikorski33
    Początki zbiorów muzealnych diecezji chełmińskiej wiążą się nierozłącznie z pałacem biskupim, a szczególnie z osobą ks. biskupa Stanisława Wojciecha Okoniewskiego, który w 1926 r. objął rządy w diecezji.

Pierwszy po 120 latach biskup - Polak na stolicy chełmińskiej przeszedł do historii diecezji jako jej reorganizator we wszystkich dziedzinach życia kościelnego, społecznego i kulturalnego. Cechowało go m.in. twórcze umiłowanie sztuki, której był i wybitnym znawcą, i troskliwym opiekunem, i hojnym mecenasem.
    Muzeum Diecezjalne w Pelplinie © sikorski33

oglądaj muzeum
    Krzyż relikwiarzowy MDP. © sikorski33
    Biblia Gutenberga. © sikorski33
    Muzeum Diecezjalne w Pelplinie posiada jedną z najcenniejszych książek świata, jaką jest Biblia Gutenberga.
    Muzeum Diecezjalne w Pelplinie © sikorski33
    Faksymilie koncertu fortepianowego F-moll. Fryderyka Chopina
    Wracamy do Tczewa. © sikorski33
    Piknik strażacki w Swarożynie. © sikorski33
    Asia próbuje latać. © sikorski33
    Krajobraz.
    Ostatni przystanek przed Tczewem. © sikorski33

| 21:32 poniedziałek, 17 września 2012 | linkuj Kajman - mieszkają i dziś już Ty się o to nie martw :-)
    | 07:33 poniedziałek, 17 września 2012 | linkuj Po przeczytaniu o lotach Asi, myślałam,że przeleciała nad rowerkiem, dobrze, że było inaczej :)
    | 21:09 niedziela, 16 września 2012 | linkuj Było fajnie, jak zwykle- ale trochę wiało:((
    Kajman
    | 20:11 niedziela, 16 września 2012 | linkuj Dzisiaj też zwiedziliśmy pałac biskupi w Siewierzu, nie kiepsko księżulki mieszkali:)
    akacja68
    | 19:24 niedziela, 16 września 2012 | linkuj Uwielbiam jarmarki- mają niepowtarzalną atmosferęi każdy czyms się wyróżnia. A wycieczka musiała być rewelacyjna.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa winam