• Kierunek wyspa Sobieszewska,Westerplatte.

Sobota, 25 sierpnia 2012 · dodano: 27.08.2012 | Komentarze 7

Wyjechaliśmy z Tczewa w czwórkę, ale na początku trasy Jurkowi zepsuł się rower i musiał wracać do domu (na trasie nie było żadnych szans żeby go naprawić).Tak że dalej jechałem już tylko z Heniem i Tomkiem. Pojechaliśmy na wyspę Sobieszewską.Następnie na Westerplatte i powrót do Tczewa przez Gdańsk.Pogoda była typowo rowerowa, także można było kręcić kilometry.

Wycieczka rowerowa. © sikorski33
    Ja moczę nogi:)
    Jedziemy dalej. © sikorski33
    Kościół w Sobieszewie. © sikorski33
    Do 1986 r. w Sobieszewie stał stary, zabytkowy kościół z murem pruskim. Stał, gdyż 22 lutego 1986 roku w całości strawił go pożar. Na jego miejscu wybudowano nowy, obecnie funkcjonujący kościół pw. Matki Bożej Saletyńskiej.
    Most pontonowy w Sobieszewie. © sikorski33
    Most pontonowy w Sobieszewie, łączący Wyspę Sobieszewską ze stałym lądem, jest głównym szlakiem komunikacyjnym. Składa się z 9 przęseł, z których środkowe, o szerokości 30 m, jest ruchome i służy do otwierania mostu. Całkowita długość mostu: 180,8 m.
    Wartownia nr 1 na Westerplatte. © sikorski33
    Ruiny wartowni.
    Pomnik na Westerplatte. © sikorski33
    Monumentalny 25-cio metrowy Pomnik Bohaterów Westerplatte wzniesiony w roku 1966 na Półwyspie Westerplatte.