• Kierunek Owidz.

Niedziela, 22 kwietnia 2012 · dodano: 23.04.2012 | Komentarze 9

Asia zaproponowała na niedzielę zwiedzenie Rekonstrukcji Średniowiecznego Grodziska w Owidzu. Pojechało nas czworo - Asia ,Wiesiek,Przemek i ja.Wycieczka wspaniała jedynie Asia miała pecha.Nie dość że była trochę zaziębiona, to jeszcze na koniec zepsuł się Jej rower i musiała iść na piechotkę około 3 km.Życzę by jak najszybciej powróciła do zdrowia.
    W drodze do Owidza. © sikorski33
    No trasie spotkaliśmy rodzinkę, która też wybrała się na wycieczkę rowerową. Na zdjęciu Wiesiek i spotkana rodzina.
    Krótkie pogaduchy. © sikorski33
    Postój w Szpęgawsku. © sikorski33
    Dojechaliśmy do Owidza. © sikorski33
    Grodzisko w Owidzu © sikorski33
    Zestawiając wyniki dotychczasowych badań można sądzić, że grodzisko zostało założone w XI wieku i funkcjonowało co najmniej do połowy wieku XII.
    Grodzisko w Owidzu. © sikorski33
    Grodzisko w Owidzu jest położone na wyraźnym, izolowanym pagórze znajdującym się w dolinie Wierzycy, która w tym miejscu ma około 700 m szerokości.
    Grodziasko w Owidzu. © sikorski33
    Drewniana palisada okalająca grodzisko. © sikorski33
    Gród został założony w idealnym miejscu pod względem możliwości jego obrony. Ze względu na otoczenie przez rzekę, dostęp do grodziska był wyłącznie od strony zachodniej. Tam z kolei znajdowało się płytkie obniżenie oddzielające grodzisko od wysoczyzny. Możliwe, że obniżenie to wypełnione było wodą.
    Zapora wodna na Wierzycy. © sikorski33
    Gród, przynajmniej z trzech stron, był otoczony przez rzekę, co ułatwiało dostęp do wody
    Grodzisko w Owidzu. © sikorski33
    Obiektami mieszkalnymi były głównie ziemianki, z zadaszeniem na palowej konstrukcji z wewnętrznym paleniskiem, o powierzchni zagłębionej w calcu od 3 do 11 m2. Kształty tego rodzaju obiektów były przeważnie owalne lekko wydłużone
    Ekipa na tle grodziska. © sikorski33
    Ekipa pozuje do zdjęcia. © sikorski33
    Hotel budowany przy grodzisku. © sikorski33
    Jest już na ukończeniu.
    Krajobraz Kociewia. © sikorski33
    Asia robi zdjęcie boćkowi:) © sikorski33
    Asia szuka na mapie drogi powrotnej. © sikorski33
    Pierwszy raz jedziemy tą trasą.

uluru
    | 08:33 czwartek, 26 kwietnia 2012 | linkuj Piękne miejsce, Grodzisko niesamowite :)) wycieczka fajna, bo ze znajomymi, a takie są najlepsze :)))
    Pozdrawiam
    angelino
    | 03:49 czwartek, 26 kwietnia 2012 | linkuj fajne miejsca i drogi.
    | 09:19 środa, 25 kwietnia 2012 | linkuj Grodzisko zbudowane z rozmachem, wygląda imponująco.
    | 11:07 wtorek, 24 kwietnia 2012 | linkuj Kurcze... Piękne miejsca!
    Szkoda, że o nas nie ma takich .... Fajna jazda :)
    | 06:01 wtorek, 24 kwietnia 2012 | linkuj Piękne grodzisko, nasz kraj nabiera sympatycznego wyglądu :)
    anwi
    | 05:52 wtorek, 24 kwietnia 2012 | linkuj Ciekawe to grodzisko, ładnie usytuowane. Zwiedzałam podobną rekonstrukcję koło Byczyny, gdzie ostatnio byli Niradhara z Kajmanem, może i tutaj uda mi się kiedyś zajrzeć :)
    Kajman
    | 05:44 wtorek, 24 kwietnia 2012 | linkuj Jakaś nowa moda nastała z grodami, podoba mi się:)
    | 18:25 poniedziałek, 23 kwietnia 2012 | linkuj Pomimo tego, że nie byłam w formie i tak było fajnie:))))

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ycies