• Słonecznie - ale zimno.

Środa, 7 marca 2012 · dodano: 07.03.2012 | Komentarze 6

Postanowiłem dzisiaj wykorzystać słoneczną pogodę i pojechałem do Gnojewa.Chciałem zobaczyć czy ruszyło się coś z remontem zabytkowego kościoła z XIV w. Niestety, ale okazało się ze nic przy nim się nie dzieje.Zrobiłem kilka fotek i pognałem do domu.
    Na dzisiejszej trasie. © sikorski33
    Wjazd do wsi Gnojewo. © sikorski33
    Zabytkowy koścół w Gnojewie. © sikorski33
    Kościół w Gnojewie jest najstarszą na Pomorzu świątynią szachulcową, czyli ceglano-drewnianą. W ruinę popadł w czasach Polski Ludowej, gdy pełnił funkcję magazynu.
    Koszt uratowania budynku przed zawaleniem i wstępne prace ratunkowe wyniosły ok. 1 mln zł.
    Nie ma środków na dalszy remont zabytku z XIV w. Prace w kościele w Gnojewie zostały wstrzymane.
    Przydrożna kapliczka. © sikorski33
    Gmina Miłoradz.
    Opuszczony dom w Gnojewie. © sikorski33

Pomnik -Gmina Miłoradz. © sikorski33
    Pomnik na cześć ofiar stalagu XXB w Gnojewie. Ufundowany przez społeczeństwo Gminy Miłoradz w 2010r.Stalag XXB mieścił się w dzielnicy Wielbark w Malborku. Powstał w grudniu 1939 roku i był przeznaczony dla podoficerów i szeregowców różnych narodowości. Część z jeńców wykonywała różnego rodzaju prace w podmalborskich wsiach.