• Nad morze - Mikoszewo.

Niedziela, 13 października 2013 · dodano: 14.10.2013 | Komentarze 5

Rano w niedzielę, zadzwonił do mnie Darek i postanowiliśmy zrobić trasę do Mikoszewa. Wyjechaliśmy spod mojego domu o 10. Słońca przez cały dzień nie zobaczyliśmy,ale w nagrodę nie było za to wiatru, co w tych okolicach jest rzadkością. Wycieczka była super. Dziękuję Darkowi za miłe towarzystwo i wspólnie spędzona niedzielę :)

W drodze - nad morze do Mikoszewa © sikorski33
    W drodze - most zwodzony, na rzece Szkarpawa w Drewnicy © sikorski33
    W drodze - rzeka Szkarpawa w Drewnicy © sikorski33
    Dojechaliśmy do Mikoszewa © sikorski33
    Las w pasie nadmorskim - Mikoszewo © sikorski33
    Darek zrobił miłą niespodziankę, przywiózł obiadek z domu, bardzo smaczny:) © sikorski33
    Zakupy przed powrotem do domu - Mikoszewo © sikorski33
    Dom podcieniowy z XVlll w. Nowa Kościelnica © sikorski33
    Od dawna, w Nowej Kościelnicy, smucił wszystkich widok popadającego w coraz większą ruinę, domu podcieniowego wybudowanego dla rodziny Wiebe. Zapowiadało się, że dom skończy jak inne, opuszczone perełki Żuław. Jednak, ku zaskoczeniu i radości wielu, niedawno rozpoczął się remont zabytku (dotacja z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego)! Ta cudowna wiadomość ściąga do Nowej Kościenicy zaciekawionych, przeszczęśliwych mieszkańców i sympatyków regionu.
    W drodze powrotnej do Tczewa - Nowa Cerkiew © sikorski33
    Dekoracja na podwórku sołtysa, w większości wykonana z siana.