• Cukiernia Jędruś-Nowy Staw.

Niedziela, 1 września 2013 · dodano: 02.09.2013 | Komentarze 3

O godzinie 11 dzwoni Wiesiek że jadą z Asią do Nowego Stawu, na ciastka i kawę. Zbiórka przy moście na Wiśle. Tak że wsiadłem na rower i pojechałem na zbiórkę. Przyjechali jeszcze Jola z mężem i pognaliśmy na ciacha... Drogę powrotną obraliśmy przez Stogi Malborskie. Postanowiliśmy pokazać Joli i Wojtkowi cmentarz mennonicki, jeszcze nigdy tam nie byli. Następnie przez most Knybawski i bulwar nadwiślański wróciliśmy do domu. Jedyne co, to wiatr sobie za dużo pozwalał... Wycieczka superacka:))

Zbiórka przy moście tczewskim przez Wisłę © sikorski33
    Na polu dyniowym © sikorski33
    Stwierdziliśmy z Asią że jeszcze z dyniami nie robiliśmy zdjęć ;)
    Dekoracja ze słomy przygotowana na dożynki powiatowe w Lichnowach © sikorski33
    Cukiernia w Nowym Stawie © sikorski33
    Takie jedliśmy smakołyki © sikorski33
    Obchody 1 września w Nowym Stawie © sikorski33
    Na trasie wycieczki © sikorski33
    Cmentarz mennonicki w Stogach Malborskich © sikorski33
    Jest to jeden z najpiękniejszych cmentarzy mennonickich na Żuławach, w którym na powierzchni 2,6 ha zachowało się 260 obramowań grobów pojedyńczych, podwójnych oraz dziecięcych, a także 78 stel charakterystychnych dla kultury mennonickiej oraz innych w formie krzyży, tablic i tumb.