• Grodzisko Owidz.

Sobota, 20 lipca 2013 · dodano: 22.07.2013 | Komentarze 4

Po długiej przerwie udało się zebrać dawną ekipę. Tak że w pięcioosobowym składzie udaliśmy się zwiedzić Grodzisko Owidz...
    (Przez wiele wieków Grodzisko w Owidzu było jedynie świadectwem bogatej historii tych terenów, istniejącym głównie w świadomości badaczy historii i pasjonatów zakochanych w epoce średniowiecza. Dziś historia zatoczyła koło, jesteśmy bowiem świadkami rekonstrukcji, która jest dumą atrakcji turystycznych Kociewia)
    Historia grodu wywodzi się z początku XI wieku...
    W drodze powrotnej do domu zahaczyliśmy o jezioro w Borównie... Wycieczka przebiegła w miłej atmosferze:) Dziękuję ekipie za wspólne kręcenie:)
    Ekipa w drodze do Owidza © sikorski33
    Krajobraz Kociewia © sikorski33
    Grodzisko w Owidzu © sikorski33
    Dzisiejsze Grodzisko Owidz to pozostałość po wczesnośredniowiecznej osadzie, którą założono na początku XI wieku. Dokładne daty powstania grodziska nie są znane. Przeprowadzone badania archeologiczne, a także analiza dziejowa okolicznych terenów, wskazują jednak na takie właśnie pochodzenie grodu.
    II Międzynarodowy Turniej Owidzki w Łucznictwie © sikorski33

Mieszkańcy grodziska zajmowali się z pewnością uprawą roli, hodowlą, rybołówstwem i łowiectwem. Odkrycia archeologiczne wskazują również na kowalstwo, garncarstwo, szewstwo, włókiennictwo, ciesielstwo oraz rogownictwo. Przebiegał tędy szlak handlowy z Gdańska do Wielkopolski, a odnalezione monety o niemieckim pochodzeniu wyraźnie wskazują, iż mieszkańcy trudnili się także handlem.
    Ekipa na trasie wycieczki © sikorski33
    Ośrodek wypoczynkowy w Borównie © sikorski33
    Czekamy na kawę:)
    Krajobraz Kociewia © sikorski33
    Wracając do domu, ja odbiłem na Lubiszewo, i pojeździłem jeszcze po lesie Rokickim.