• We dwoje - do Kwidzyna.

Niedziela, 14 lipca 2013 · dodano: 15.07.2013 | Komentarze 4

W niedzielę wybrałem się z Elą do Kwidzyna. Po drodze mogliśmy podziwiać piękny, nowy most, który został zbudowany pomiędzy Janowem a Korzeniewem. W Kwidzynie zwiedziliśmy zamek, a następnie zrobiliśmy sobie odpoczynek na rynku w pobliżu zamku. Na trasie wycieczki miałem wesoło, bo Eli nie zamykała się buzia. Nawet spytałem się jej czy bardziej bolą ją dzisiaj nogi, czy buzia;) Uśmiała się tylko... i nic nie odpowiedziała. Do domu wróciliśmy w wyśmienitych humorach,i w nagrodę dostałem soczystego...buziaka:)))
    W drodze do Kwidzyna © sikorski33
    W drodze do Kwidzyna.Ela robiła zakupy © sikorski33
    W drodze do Kwidzyna. Piękny zabytkowy dom © sikorski33
    W drodze do Kwidzyna.Most przez Wisłę koło Kwidzyna © sikorski33
    W drodze do Kwidzyna. Nad Wisłą w Korzeniewie © sikorski33
    W drodze do Kwidzyna. Korzeniewo © sikorski33
    Zamek w Kwidzynie © sikorski33
    Zamek kapituły pomezańskiej (Pomezania – kraina historyczna w Prusach) został zbudowany w latach 1320-1340. Wzniesiono go z kamieni i cegieł w formie czteroskrzydłowej budowli na planie zbliżonym do kwadratu, z wieżami w narożach, dwukondygnacyjnym krużgankiem na dziedzińcu i wjazdem od strony północnej, gdzie znajdowało się gospodarcze przedzamcze. Większość prac budowlanych zakończono w latach 1340-1350.
    Kwidzyn - jemy smaczne lody © sikorski33
    Kwidzyn - Fontanna usytuowana na rynku stanowi ciekawy element architektoniczny miasta © sikorski33
    Kwidzyn - Fontanna na rynku przed zamkiem © sikorski33
    Kwidzyn - Koniec odpoczynku,wracamy do domu © sikorski33
    W drodze powrotnej do Tczewa. Stary domek © sikorski33
    Ela zrobiła zaopatrzenie. Sklepik w Pastwie © sikorski33
    Niewielki kościółek w Pastwie © sikorski33
    Erygowana w 1872 roku wspólnota parafialna w Janowie w nieprzyjaznych czasach I wojny światowej w 1916 roku wzniosła w pobliskiej Pastwie niewielki kościółek, raczej kaplicę wkomponowaną w zespół duszpasterski, poświęcony już w roku budowy. Utrzymany w neogotyckiej stylistyce jest romantyczną kompozycją brył obejmujących niewielką salę z absydą, otwartą na nawę pełniącą funkcję klasy do nauki religii. Na piętrze mieściły się niegdyś pomieszczenia mieszkalne dla przyjeżdżającego tu księdza.
    Kościół filialny pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa w Pastwie © sikorski33