• Wielki Przejazd Rowerowy 2013 r. Trójmiasto.

Niedziela, 9 czerwca 2013 · dodano: 10.06.2013 | Komentarze 6

W niedzielę wybraliśmy się z Tczewa w ośmioosobowym składzie na XVII WIELKI PRZEJAZD ROWEROWY (oraz rolkowy i longboardowy).
    Wielki Przejazd Rowerowy to największa w Polsce demonstracja rowerowego stylu życia w tym roku obejmowała aż 7 miast aglomeracji ( dołączył Tczew, czyli nasza ekipa). Swoisty "Siedmiogród" rozciągał się od Pruszcza Gdańskiego aż po Wejherowo. Jechaliśmy dwoma wielotysięcznymi peletonami. Peleton gdański (południowy), zasilony rowerzystami z Pruszcza, w samo południe wyjechał ze Śródmieścia w kierunku granicy Gdańska i Sopotu. Z kolei peleton północny z samego rana wyruszył z Wejherowa, zabierając po drodze rowerzystów Redy, Rumi, Gdyni i Sopotu. Niezwykle widowiskowy, równoległy przejazd obu peletonów spotkał się na Drodze Zielonej na odcinku od al. Grunwaldzkiej do Placu Dwóch Miast przy Ergo Arenie (teren za parkingiem Ergo Areny),gdzie nastąpi Wielki Finał 17 WPR.
    Podczas stacjonarnej części imprezy na Placu Dwóch Miast wręczone zostały doroczne nagrody Forum Organizacji Rowerowych Pomorza - Złota Szprycha - za działania na rzecz ruchu rowerowego w Metropolii Gdańskiej, oraz - po raz pierwszy w historii WPR - Zardzewiała Szprycha - za największą wpadkę, bubel lub brak działań na rzecz ruchu rowerowego. W części rozrywkowej Finału 17 WPR odbyły się konkursy (na najlepsze przebranie rowerowe), występy i prezentacje. Wśród właścicieli pamiątkowych kart 17 WPR (tzw. szprychówek) rozlosowane zostały liczne i atrakcyjne nagrody (m.in. rower). Atrakcję samą w sobie był oczywiście wielki, rowerowy piknik u podnóża Ergo Areny, na granicy Gdańska i Sopotu.Bawiliśmy się świetnie:)). Jedynie Wiesiek musiał wrócić do domu pociągiem, gdyż w Gdańsku rozleciała mu się przerzutka, na amen.W sumie były trzy awarie,dwie udało się nam usunąć. Przejazd rowerowy udany dzięki pięknej pogodzie i wyśmienitym humorom :)) Dla ciekawskich - udział w nim wzięło około 10 tys. rowerzystów.

Zbiórka przed wyjazdem na XVII WIELKI PRZEJAZD ROWEROWY (oraz rolkowy i longboardowy) © sikorski33

W drodze do Pruszcza Gd. pierwsza awaria © sikorski33
    Asia w akcji:)
    Wielki Przejazd Rowerowy 2013 r © sikorski33
    Na Drodze Zielonej spotkały się oba peletony.
    Wielki Przejazd Rowerowy 2013 r. Ekipa odpoczywa © sikorski33
    Następna awaria, zerwał się łańcuch, naprawa udana:) © sikorski33
    Plaża w Brzeźnie. Jak widać sezon plażowy nad morzem w pełni © sikorski33
    Wracając do domu wpadliśmy na molo w Brzeźnie © sikorski33
    Koniec zabawy ,czas już wracać do domu.