• Pętla Żuławska.

Niedziela, 5 maja 2013 · dodano: 06.05.2013 | Komentarze 3

W tą niedzielę wybrałem się na wycieczkę rowerową w towarzystwie Asi, Wieśka i Jurka na Pętlę Żuławską. Do Osłonki dotarliśmy z małymi przygodami.Dziękuję Asi za pomysł na dzisiejszą wycieczkę. Wycieczka fajowa:)) Pogoda też dopisała.

Na trasie wycieczki © sikorski33
    Ekipa na trasie © sikorski33
    Zabytkowy kościół parafialny zbudowany w 1852 r.-Marzęcin © sikorski33
    Zabytkowy kościół w Marzęcinie został wybudowany w stylu neogotyckim w 1852 roku, jako zbór ewangelicki. W 1947 roku, w wyniku napływu ludności katolickiej świątynia została zamieniona na kościół rzymskokatolicki.

Na trasie wycieczki - Marzęcin © sikorski33

Domek w Marzęcinie © sikorski33
    Orginalna tablica na ruinach śluzy-Marzęcin © sikorski33
    Ruiny śluzy - Marzęcin © sikorski33
    Na obrzeżach Marzęcina można obejrzeć ciekawy zabytek hydrotechniczny - ruiny śluzy zaopatrzonej niegdyś we wrota przeciwsztormowe. Zbudowali ją Niemcy w 1884 r., by chronić wieś i zlewnię Kanału Panieńskiego przed wahaniami wody w Zalewie Wiślanym. Po osuszeniu w 1942 r. dużego fragmentu zalewu, śluza znalazła się na lądzie z dala od brzegów zbiornika.
    Na trasie pętli żuławskiej. © sikorski33
    Na trasie pętli żuławskiej - Osłonka. © sikorski33
    Stacja pomp w Osłonkach © sikorski33
    Przystań jachtowa "Przystań w Osłonce" na rzece Szkarpawa © sikorski33
    Jedna z pierwszych przystani wykonana w ramach I Etapu projektu "ętla Żuławska". Zlokalizowana jest na 23 km Szkarpawy - na jej prawym brzegu, tuż przy ujściu Szkarpawy do Zalewu Wiślanego. To idealne miejsce wypadowe w wielu kierunkach. Przystań jest rozdzielona na dwie części wałem przeciwpowodziowym. Część nadwodna to drewniana keja, przy której głębokość wynosi około 1,8 metra - cumujemy do kei. Na kei znajdziemy przyłącza energetyczne, jest podciągnięta woda, cała keja jest oświetlona. Na części lądowej znajduje się Budynek a nim węzeł sanitarny, wiata na biesiady, miejsce na ognisko oraz boisko do siatkówki. Ze względu na to iż najbliższy sklep spożywczy znajduje się w odległości około 5 km od przystani możemy na miejscu wypożyczyć rower turystyczny. W sezonie 2012 miejsce te odwiedziło 1700 żeglarzy, przybyło 367 jednostek.