• Wycieczka do Palczewa.

Sobota, 16 marca 2013 · dodano: 17.03.2013 | Komentarze 8

Wspólnie z Asią i Wieśkiem pojechałem w tą sobotę do Palczewa. Celem wycieczki było zwiedzenie zabytkowego wiatraka z X1X wieku. Plany się udały. Zwiedziliśmy wiatrak dzięki uprzejmości opiekuna tego zabytku.W drodze powrotnej była drobna awaria,trzeba było zmienić dętkę w rowerze Wieśka. W Steblewie dołączył do nas Darek i wspólnie wróciliśmy do Tczewa. Pogoda nam dopisała.Wycieczka super:))

Na trasie wycieczki © sikorski33
    Na trasie wycieczki. © sikorski33
    Zdjęcie Asi.
    Kościół - filialny pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej. © sikorski33
    Kościół - filialny pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej zbudowano w 1712 r. Jest to jedyny drewniany kościół na Żuławach. Na dwuspadowym dachu pokrytym gontem umieszczona jest wieżyczka. Wewnątrz kościoła znajdują się niezwykle cenne barokowe organy z 1687 r. oraz ołtarz z 1754 r.
    Kościół - filialny pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej w Palczewie. © sikorski33
    Zabytkowy dom podcieniowy w Palczewie. © sikorski33
    Zabytkowy wiatrak w Palczewie. © sikorski33
    Wiatrak – XIX wieczny typu holenderskiego jest dużą atrakcją turystyczną wsi. Posiada konstrukcję drewniano- ceglaną. Ośmioboczne ściany oraz obracana czapa pokryte są gontem. Wewnątrz wiatraka zachowały się niektóre urządzenia młynarskie.
    Wejście do wiatraka – XIX wieczny typu holenderskiego. © sikorski33
    Wiatrak – XIX wieczny typu holenderskiego © sikorski33
    Jego wnętrze.
    Zdjęcie Asi.
    Na pierwszym planie, opiekun wiatraka.
    Wiatrak – XIX wieczny typu holenderskiego © sikorski33
    Oryginalny worek do mąki z 1941r © sikorski33
    Zabytkowy piec w domu opiekuna wiatraka. © sikorski33
    Zbieramy się do powrotu. © sikorski33
    Jeszcze pamiątkowe zdjęcie na tle wiatraka. © sikorski33
    Wymiana dętki w kole Wieśka. © sikorski33
    Krótki postój w drodze powrotnej do Tczewa. © sikorski33
    Spotkaliśmy Darka i już razem wracaliśmy do domu.
    Wracamy do Tczewa - zapada już zmierzch. © sikorski33
    Zdjęcie zrobione komórką podczas jazdy.

Mania
    | 17:38 sobota, 6 kwietnia 2013 | linkuj bez komantarza fotki mowia same za sie!!!
    | 13:10 poniedziałek, 18 marca 2013 | linkuj Świetny pomysł na wycieczkę, same atrakcje ;)
    | 22:53 niedziela, 17 marca 2013 | linkuj Ten wiatrak robi wrażenie, ale worek do maki z emblematem faszystowskich Niemiec przyprawia o ciarki na ciele.
    | 19:54 niedziela, 17 marca 2013 | linkuj Było fajnie:))), atrakcji więcej niż się spodziewałam..:))
    panther
    | 19:14 niedziela, 17 marca 2013 | linkuj Dołączam się do Pani komentującej wycieczkę jako pierwsza.
    Chętnie tutaj zaglądam i robię to regularnie.
    Pozdrawiam
    Kajman
    | 19:11 niedziela, 17 marca 2013 | linkuj Świetna trasa i towarzystwo zacne:)
    niradhara
    | 19:09 niedziela, 17 marca 2013 | linkuj Znakomita fotorelacja! Dla takich fotek lubię tu zaglądać :-)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa wolat