• Kierunek - Gniew. Turniej rycerski.

Niedziela, 8 lipca 2012 · dodano: 09.07.2012 | Komentarze 6

W tą niedzielę wybrałem się razem z Asią,Wieśkiem i Darkiem do Gniewu na Międzynarodowy Turniej Rycerski Króla Jana III.Pomysł wycieczki, autorstwa Asi.Wycieczka bardzo udana.Może troszeczkę było za ciepło, ale zimne napoje, kupowane po drodze, ratowały sytuację. Wracając do domu,zatrzymaliśmy się w Białej Górze,nad jeziorem na odpoczynek. Ja nie odpuściłem i musiałem się wykapać:) Jak dla mnie, to woda była już za ciepła.Dziękuję całej ekipie za mile spędzoną niedzielę:) A teraz fotorelacja, z całej wycieczki rowerowej.

Ekipa w drodze do Gniewu. © sikorski33
    Przystań łodzi wycieczkowych. © sikorski33
    Przy zamku W Gniewie.
    Zamek w Gniewie © sikorski33
    Zamek w Gniewie – krzyżacki zamek na planie czworoboku. Zamek po rekonstrukcji, zbudowany pod koniec XIII i w 1. połowie XIV wieku był najpotężniejszą twierdzą zakonu na lewym brzegu Wisły.
    Zamek w Gniewie. © sikorski33
    Międzynarodowy Turniej Rycerski Króla Jana III. © sikorski33
    Zmierzyli się rycerze gniewscy i ich przeciwnicy z Australii. W ostatnim tygodniu goszczono na zamku rycerzy z Francji.
    Międzynarodowy Turniej Rycerski Króla Jana III-Gniew. © sikorski33

Ja podczas kąpieli. © sikorski33
    Jezioro w Białej Górze.
    Widok na zniszczony most graniczny łączący Piekło i Uśnice. © sikorski33
    Jagow Brücke - most zbudowany na początku XX wieku na Nogacie. W okresie międzywojennym stał on się mostem granicznym między Wolnym Miastem Gdańsk, a Prusami Wschodnimi. W Uśnicach, po stronie Prus mieszkał chłop posiadający pola i łąki w Piekle pozostającym w obrębie WMG. Wielokrotnie przekraczał on granicę w celu pędzenia krów na pastwisko, czy zbierania siana.Most został wysadzony przez wycofujących się pod naporem Armi Czerwonej Niemców.Jagow Brücke - most zbudowany na początku XX wieku na Nogacie. W okresie międzywojennym stał on się mostem granicznym między Wolnym Miastem Gdańsk, a Prusami Wschodnimi. W Uśnicach, po stronie Prus mieszkał chłop posiadający pola i łąki w Piekle pozostającym w obrębie WMG. Wielokrotnie przekraczał on granicę w celu pędzenia krów na pastwisko, czy zbierania siana.Most został wysadzony przez wycofujących się pod naporem Armi Czerwonej Niemców.
    Nad Nogatem. © sikorski33
    Tutaj rowerem nie da rady;)) © sikorski33
    Zbieramy się już do domu. © sikorski33
    Ja wszystkich poganiam. Chcę zdążyć na finał ligi światowej w siatkówce.