• Czwartkowe kręcenie.

Czwartek, 5 lipca 2012 · dodano: 05.07.2012 | Komentarze 4

Na zbiórkę przyjechał tylko Stasiu.Po krótkiej naradzie wybraliśmy trasę - przez Starogard,do Pelplina.Przejechaliśmy ją bez żadnych przygód. W drodze powrotnej ja odbiłem w Czarlinie na Knybawę a Stasiu pojechał do domu. Pokręciłem się jeszcze trochę po bulwarze wiślanym i pojechałem do domu.
    Postój w Swarożynie. © sikorski33
    Kościół w Klonówce. © sikorski33
    Kościół w Klonówce (gmina Starogard Gdański, powiat starogardzki) jest kościołem parafialnym pw. św. Katarzyny Aleksandryjskiej. Powstanie parafii w Klonówce datuje się na I poł. XIV, około połowy tego stulecia wzniesiono kościół, który bez większych zmian przetrwał do naszych czasów.
    Krótki postój. © sikorski33
    Katedra Wniebowzięcia NMP w Pelplinie © sikorski33
    Katedra jest jedną z największych świątyń gotyku ceglanego w Polsce. Posiada bogaty wystrój z XV-XVIII wieku, m.in. monumentalny ołtarz główny, liczne ołtarze boczne, zespół stalli, ambonę, organy boczne.