Rowerem po Kociewiu.

Wtorek, 28 lipca 2020 · Komentarze(0)

Dzisiaj, spokojnie na rowerze po okolicy. Zrobiłem kilka fotek zabytkowego kościoła,

Kościół Rzymskokatolicki pw. Świętej Trójcy, Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia,

skończył się remont dachu i wieżyczki. Dzisiaj upalnie, na szczęście słońce było skryte za chmurami i chłodził mnie wiejący wiatr... Wycieczka spoko. ;)

Położone niedaleko Tczewa Lubiszewo należy do najstarszych osad na Pomorzu Gdańskim. Już w 1185 r. książę Grzymisław zbudował dla parafii drewniany kościół pw. Świętej Trójcy. Za czasów Kazimierza Wielkiego stanęła tu murowana świątynia, która przebudowana w XVIII w. stoi do dziś. Zawiera w sobie wiele cennych zabytków sztuki kościelnej: Madonnę szafkową (obecnie w Muzeum Diecezjalnym w Pelplinie, grupę Trójcy Świętej - tzw. Tron Łaski, ambonę w kształcie łodzi, chrzcielnicę w formie otwartej paszczy wieloryba, z której wystaje prorok Jonasz z naczyniem na wodę chrzcielną. Głównym przedmiotem kultu jest pochodząca z II połowy XIV w. figura (ok. 80 cm) Madonny z Dzieciątkiem.