• Wycieczka rowerowa nad morze - Mikoszewo.

Poniedziałek, 24 sierpnia 2015 · dodano: 26.08.2015 | Komentarze 6

W poniedziałek wybrałem się nad morze, do Mikoszewa. Jeszcze w te wakacje tam mnie nie było.O dziwo, było  na plaży mało wczasowiczów. Woda była ciepła, bez sinic, można było się moczyć. Pogoda dopisała, jedynie w drodze powrotnej musiałem pchać się pod silny wiatr. Wycieczka udana... :)

Wycieczka rowerowa nad morze - Mikoszewo
    Wycieczka rowerowa nad morze - Mikoszewo © sikorski33
    Kościół katolicki (od II poł. XVI wieku do 1945 roku ewangelicki) w Leszkowach został zbudowany ok. XIV wieku, w konstrukcji ryglowej. W II poł. XVII wieku ściany szkieletowe zastąpiono jednolitymi- ceglanymi. Kościół posiadał wieżę. W II poł. XIX wieku, od strony północnej został rozbudowany. Wówczas wydzielono tam nawę boczną, postawiono nową ścianę wschodnią, dobudowano zakrystię i prawdopodobnie wzniesiono nową wieżę. Podczas II Wojny Światowej obiekt został zniszczony, a od roku 1945 ulegał dewastacji. Na przełomie lat 80/90 XX wieku dokonano odbudowy kościoła.
    Wycieczka rowerowa nad morze - Mikoszewo © sikorski33        Wracam do domu - Tczew.
    Wycieczka rowerowa nad morze - Mikoszewo
    Wycieczka rowerowa nad morze - Mikoszewo © sikorski33     Wracam do domu - Tczew.