• Wycieczka rowerowa do Kwidzyna..

Sobota, 2 sierpnia 2014 · dodano: 04.08.2014 | Komentarze 3

W tą upalną sobotę wybraliśmy się w pięcioosobowym składzie na wycieczkę rowerowa do  Kwidzyna. Wycieczka  udana, mimo lejącego się skwaru z nieba... Nie będę się rozpisywał, opis i historia wycieczki na poniższych zdjęciach. Dziękuję ekipie za mile spędzoną sobotę..., było fajowo:)

Na trasie wycieczki.Biała Góra
    Na trasie wycieczki - okolice Opalenia © sikorski33
    Na trasie wycieczki - Ruinu mostu w Opaleniu
    Na trasie wycieczki - Ruiny mostu w Opaleniu © sikorski33

Most kolejowy w Opaleniu był najkrócej istniejący mostem na Wiśle (w XX w.), bo funkcjonował zaledwie 17 lat. Ustalenia traktatu wersalskiego radykalnie zmieniły położenie geopolityczne mostu pod Opaleniem; lewobrzeżna część Pomorza wraz z wąskim pasem na prawym brzegu Wisły włączona została do Polski, a most zupełnie stracił na znaczeniu. Ruch pasażerski na tej trasie został wstrzymany ostatecznie w 1924 roku. W ten oto sposób młode państwo odbudowujące się ze zniszczeń po I wojnie światowej stało się posiadaczem mostu prowadzącego „donikąd”, jednocześnie będąc pod presją budowy nowego przejścia drogowego w Toruniu. W związku z tym, że most pod Opaleniem, choć wybudowany przez Niemców, znajdował się w całości na terytorium Polski, Ministerstwo Robót Publicznych podjęło decyzję o jego rozbiórce i przeniesieniu przęseł do Torunia. Prace rozbiórkowe, pomimo licznych protestów strony niemieckiej rozpoczęły się w 1927 roku i zakończyły dwa lata później.

Na trasie wycieczki - Ruinu mostu w Opaleniu © sikorski33
    Miejsce docelowe wycieczki. Duży zespół zamkowo-katedralny w Kwidzynie
    Miejsce docelowe wycieczki. Duży zespół zamkowo-katedralny w Kwidzynie © sikorski33

Budynki pochodzą z I połowy XIV wieku i były siedzibą kolegium kanoników diecezji pomezańskiej.

Miejsce docelowe wycieczki. Kwidzyn
    Miejsce docelowe wycieczki. Kwidzyn © sikorski33
    Miejsce docelowe wycieczki. Kwidzyn. Fontanna przy zamku
    Miejsce docelowe wycieczki. Kwidzyn. Fontanna przy zamku © sikorski33
    Miejsce docelowe wycieczki. Kwidzyn. Fontanna przy zamku © sikorski33   Ale ulga !
    Miejsce docelowe wycieczki. Kwidzyn. Fontanna przy zamku © sikorski33  Asia zrobiła z fontanny basen, ochłoda super...:)
    Miejsce docelowe wycieczki. Kwidzyn. Lody dla ochłody
    Miejsce docelowe wycieczki. Kwidzyn. Lody dla ochłody © sikorski33 Lody i kawa urodzinowe - od solenizanta Mirka...:))) Dzięki :)

Wracamy do domu - nowy most w Kwidzynie
    Wracamy do domu - nowy most pod  Kwidzyniem © sikorski33
    Wracamy do domu
    Wracamy do domu © sikorski33
    Wracamy do domu - Gniew
    Wracamy do domu - Gniew © sikorski33
    Wracamy do domu  Trochę wody dla ochłody...;)