• Na Szlaku Kamieni Wilhelma.

Niedziela, 6 kwietnia 2014 · dodano: 07.04.2014 | Komentarze 5

W tą niedzielę załadowaliśmy rowery na samochody i pojechaliśmy do Dzierzgonia. Tam dołączyła do ekipa rowerowa z Elbląga. Wspólnie udaliśmy się na szlak w poszukiwaniu Kamieni Wilhelma.                                                                                Trochę Historii:Kamienie Wilhelma znajdują się w okolicznych lasach Prakwic. Prakwice dawny majątek rodu von Dohnów, miejsce, chętnie odwiedzane przez młodego księcia Wilhelma późniejszego Cesarza Wilhelma II, zapalonego myśliwego.Okoliczne lasy były doskonałymi terenami łowieckimi.Cesarz Wilhelm, po ustrzeleniu wspaniałego okazu, fundował kamień na pamiątkę, jako że zwierzyny było dużo a on był sprawnym myśliwym kamieni w okolicach Prakwic jest sporo, na stronie internetowej, podawana jest liczba 16, jednak mówi się ze jest ich więcej. coś około 18-20 kamieni.                                                                            Wszystkich nam się nie udało znaleźć... Na trasie ekipa się wykruszała ,tak że do Dzierzgonia wróciliśmy w komplecie jeśli chodzi o Tczew i jeden z Elbląga. Zapomniałem dodać, ekipa z Tczewa wyjechała w 9-osobowym składzie. Powrót do domu samochodami.   Wycieczka superacka:))                                                                                                                                                                                                             Poniżej  fotorelacja z wycieczki:

Szlakiem kamieni Wilhelma. Wyjazd z Tczewa do DzierzgoniaWyjazd z Tczewa do Dzierzgonia © sikorski33
    Szlakiem Kamieni Wilhelma. Jesteśmy w Dzierzgoniu
    Szlakiem Kamieni Wilhelma. Jesteśmy w Dzierzgoniu © sikorski33 Szlakiem kamieni Wilhelma. Szlakiem Kamieni Wilhelma. Wspólne zdjęcia z ekipą elbląską
    Szlakiem Kamieni Wilhelma. Wspólne zdjęcia z ekipą elbląską © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma
    Szlakiem Kamieni Wilhelma © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma
    Szlakiem Kamieni Wilhelma © sikorski33Szlakiem kamieni Wilhelma
    Szlakiem kamieni Wilhelma © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma. Każdy kamień jest opisany
    Szlakiem Kamieni Wilhelma. Każdy kamień jest opisany © sikorski33                                                                                                   Cesarz Wilhelm, po ustrzeleniu wspaniałego okazu, fundował kamień na pamiątkę. Na nim, wyryta jest data jego ustrzelenia .Szlakiem Kamieni Wilhelma
    Szlakiem Kamieni Wilhelma © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma. Ruiny pałacyku von Dohnów w Parkwicach
    Szlakiem Kamieni Wilhelma. Ruiny pałacyku von Dohnów w Parkwicach © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma
    Szlakiem Kamieni Wilhelma © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma. Następny kamień
    Szlakiem Kamieni Wilhelma. Następny kamień © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma. Następny kamień
    Szlakiem Kamieni Wilhelma © sikorski33Szlakiem kamieni Wilhelma
    Szlakiem kamieni Wilhelma © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma. Następny kamień
    Szlakiem Kamieni Wilhelma © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma
    Szlakiem Kamieni Wilhelma. Następny kamień © sikorski33Szlakiem kamieni Wilhelma
    Szlakiem kamieni Wilhelma © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma. Zaopatrzenie
    Szlakiem Kamieni Wilhelma. Zaopatrzenie © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma
    Szlakiem Kamieni Wilhelma. Następny kamień © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma.Leśnictwo Piaski Morąskie. Postój,ognisko i kiełbaski :)
    Szlakiem Kamieni Wilhelma.Leśnictwo Piaski Morąskie. Postój,ognisko i kiełbaski :) © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma.Leśnictwo Piaski Morąskie. Postój,ognisko i kiełbaski :)
    Szlakiem Kamieni Wilhelma.Leśnictwo Piaski Morąskie. Postój,ognisko i kiełbaski :) © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma. Wracamy do Dzierzgonia
    Szlakiem Kamieni Wilhelma. Wracamy do Dzierzgonia © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma. Wracamy do Dzierzgonia
    Szlakiem Kamieni Wilhelma. Wracamy do Dzierzgonia © sikorski33Szlakiem Kamieni Wilhelma.Wracamy do Dzierzgonia
    Szlakiem Kamieni Wilhelma.Wracamy do Dzierzgonia © sikorski33                                                                                                  Zabytkowy Kościół Rzymsko Katolicki z XV wieku w Starym Mieście Parafii Św. Trójcy.Szlakiem Kamieni Wilhelma. Koniec wycieczki, powrót do domu